covid teszt online időpontfoglalás
Telefon

blog

Hogyan kerüljük el a nyaralás alatti hízást?

EGYÉBEGYÉB 2022.07.25 F MEDICAL MAGÁNKLINIKA

A nyaralás során a legtöbben bizony hízunk néhány kilót, hiszen engedünk a rengeteg ínycsiklandozó étel és színes koktélok csábításának, mozgás helyett pedig szívesebben pihenünk a medence mellett. Azonban néhány szabály betartásával elkerülhetjük a nem kívánt súlygyarapodást.

Mértékletesség

All inclusive ellátás esetében a legvalószínűbb, hogy néhány plusz kilógrammal térünk haza, hiszen egész nap bőséges kínálattal találjuk szemben magunkat, így az evési inger folyamatos. Ilyenkor nagyon fontos, hogy tartsuk szem előtt a mértékletességet. Étkezzünk naponta öt alkalommal, kis adagokat. Minden étkezéshez válasszunk salátát, zöldségeket, gyümölcsöket. Ezek gyorsítják az anyagcserét és telítenek is.

 

Egészséges reggeli

Reggelire sokan választják a cukros péksüteményeket, csokis fánkokat, palacsintát, mások pedig egyenesen kihagyják a reggeli étkezést. Egyik sem jó megoldás. Reggelire együnk minél több egészséges, de tápláló dolgot. Ilyen lehet a teljes kiőrlésű vagy rozskenyér sovány felvágottal, zöldséggel vagy a zabkása friss gyümölccsel.

 

Tudatos nassolás

Ha nassolni támad kedvünk, fogyasszunk gyümölcsöt, sajtot, olajos magvakat, étcsokoládét. Ezek kellőképpen eltelítenek és megakadályozzák a főétkezéskor sokszor előforduló túlevést.

 

Lassú étkezés

A pörgős mindennapokban sokan hozzászoktunk, hogy gyorsan megesszük ami a tányérunkon van és folytatjuk is tovább a munkát. A hízáshoz azonban ez is hozzájárul, hiszen a kapkodva evés könnyen túlevéshez vezethet. Figyeljünk rá, hogy lassan, minden falatot jól megrágva, nyugodtan étkezzünk, így érezni fogjuk, mikor vagyunk tele.

 

Vízfogyasztás

Nyaralás alatt hajlamosak vagyunk megfeledkezni a vízfogyasztásról, pedig semmi sem hidratál úgy, mint a víz. Akkor is igyekezzünk két-három liter vizet fogyasztani a nap folyamán, ha mást is iszunk mellette. Víz helyett legtöbbször a hűsítő koktélok, a sörök, a cukros üdítőitalok kerülnek előtérbe, pedig ezek az italok hízlalnak a leginkább. Ha szeretnénk alkoholt fogyasztani, válasszunk inkább egy pohár száraz bort vagy fröccsöt.

 

Testmozgás

Az étkezés mellett a testmozgásra is figyelnünk kell a nyaralás alatt. Nem szükséges hosszú, megerőltető edzéstervet betartani. Elég, ha kipróbálunk egy vízisportot, teniszezünk, úszunk, vacsora után sétálunk a part mentén vagy biciklizünk egyet.

 

 

Ha követjük ezeket a lépéseket, hazaérve biztosan nem fogunk csalódottan a mérlegre állni.

További kellemes nyarat és jó egészséget kívánunk!

 

Fmedical
Nyitvatartás: H-P 7-21-ig TELEFONSZÁM: 06 42 512 222
útvonaltervezés